دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌وگو با آنا

توکلی: درگذشت آیت‌الله هاشمی هشداری به مسئولان درباره کوتاهی فرصت است/ هاشمی از  ظرفیتی برخوردار بود که شاید در بین دیگر شخصیت‌های انقلاب وجود نداشته باشد

رئیس تشکل مردم‌نهاد دیدبان شفافیت و عدالت درباره انتخاب جایگزین برای مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آقای هاشمی از  ظرفیتی برخوردار بود که شاید در بین دیگر شخصیت‌های انقلاب وجود نداشته باشد.
کد خبر : 150213

احمد توکلی، نماینده سابق تهران در مجلس شورای اسلامی درباره فضای سیاسی کشور بعد از فوت آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی به خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، گفت: با فوت آقای هاشمی ظرفیتی از مجموعه مدیریتی نظام کم شد و این یک خسارت است.


وی ادامه داد: اما فوت ایشان باعث شده چهره‌های مختلف سیاسی گرد یکدیگر بیایند و احتمال می‌دهم دلخوری‌ها و کینه‌ها کم و دشمنی‌ها به دوستی تبدیل شود، چون وقتی شخصی از دنیا می‌رود دل‌ها می‌شکند، قلب‌ها نرم می‌شود و آدمی به یاد مرگ می‌افتد و این سبب می‌شود خودخواهی انسان کمتر شود و احساس همدردی کند و این حس و اعلام همدردی با بازماندگان از سوی مخالفان و منتقدان آقای هاشمی سبب می‌شود طرفداران و مخالفان ایشان به یکدیگر نزدیک شوند.


توکلی با اشاره به سفارش پیامبر مبنی بر اینکه «در تشییع جنازه افراد شرکت کنید چرا که آدمی را به یاد مرگ می‌اندازد»، تصریح کرد: این اتفاق خودخواهی را کم و حس همراهی با غیر و محبت‌ها را زیاد می‌کند.


وی در پاسخ به اینکه «آیا گزینه مناسبی با توان مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برای ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام وجود دارد یا نه؟»، گفت: روحانی بودن، داشتن سابقه مبارزاتی، اعتماد امام و رهبری به ایشان و سابقه بلندمدت‌شان در امور اجرایی و تقنینی در دوران جنگ و صلح ویژگی‌هایی است که در یک نفر جمع نمی‌شود. به همین سبب حضرت آقا فرمودند هیچ‌کس برای من هاشمی نمی‌شود و هیچ رفاقتی به قدمت رفاقت من و آقای هاشمی نمی‌بینید. البته به این معنا نیست که با رفتن آقای هاشمی ضربه‌ای بخوریم و امور متوقف شود چراکه همه رفتنی هستیم، زمانی امام رفت اما امور و کشور باقی ماند. ان‌شاءالله مردم و مسئولان عزم خود برای دفاع از اسلام و انقلاب و مردم را حفظ کنند و این ضایعه هشداری باشد برای مسئولان که فرصت کوتاه است و باید خدمات خود را افزایش دهند.


توکلی درباره صلاحیت و توان لازم گزینه‌های مطرحی همچون هاشمی شاهرودی، ولایتی و ناطق نوری برای ریاست مجمع گفت: من در این زمینه مایل به پیش‌بینی نیستم و به پیشواز نمی‌روم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته